iBet uBet
web content aggregator. Adding the entire web to your favor.
Link to original content:
https://caruso.blog.hu/comments/rss2
Caruso - Utolsó kommentek
https://caruso.blog.hu/comments
hu-HU
blfr3@https://blog.hu
©2024 blog.hu
Válasz erre: Elfeledett magyar énekesek – Diskay József
https://caruso.blog.hu/2023/11/21/elfeledett_magyar_enekesek_diskay_jozsef/full_commentlist/1#c42342863
Wed, 29 Nov 2023 22:51:37 +0100
42342863
abszolút több! de egy nem róla szóló hosszú bejegyzés végén, mint új szereplő - bár agyaltam én is rajta - megsem kaphatott egy sornál többet... sokkal jobb nem jutott róla eszembe, és a kalandos életének abban a szakaszában éppen kallódott... de azért mégiscsak virtuóz volt... <br /> de bármilyen hasonló terjedelmű megoldást szívesen fogadok! :)
caruso_
Válasz erre: Elfeledett magyar énekesek – Diskay József
https://caruso.blog.hu/2023/11/21/elfeledett_magyar_enekesek_diskay_jozsef/full_commentlist/1#c42332931
Fri, 24 Nov 2023 08:29:49 +0100
42332931
Nyíregyházi talán több volt, mint kallódó virtuóz...
stolzingimalter
Válasz erre: Klemperer Pesten mesélt
https://caruso.blog.hu/2013/05/14/klemperer_pesten_meselt/full_commentlist/1#c41914470
Thu, 09 Mar 2023 17:35:19 +0100
41914470
Klemperer budapesti éveinek "hőse" vitathatatlanul Mozart volt.
sunt
Válasz erre: A titokzatos Reich-ügy, avagy eltussolt „meleg-botrány” az Operában
https://caruso.blog.hu/2022/11/14/a_titokzatos_reich-ugy_avagy_eltusolt_meleg-botrany_az_operaban/full_commentlist/1#c41650986
Tue, 15 Nov 2022 19:24:59 +0100
41650986
Erre mondanák azt, hogy zsidó belügy.<br /> S akkor még visszafogottak.<br /> Amúgy a helyzet mit se változott a nagyvilágban.
gigabursch
Válasz erre: Kincs, ami nincs
https://caruso.blog.hu/2022/06/22/kincs_ami_nincs_272/full_commentlist/1#c41457915
Thu, 23 Jun 2022 18:06:32 +0200
41457915
Természetesen Rossini.
Kovacs Nocraft Jozsefne
Válasz erre: Kincs, ami nincs
https://caruso.blog.hu/2022/06/22/kincs_ami_nincs_272/full_commentlist/1#c41457913
Thu, 23 Jun 2022 18:05:17 +0200
41457913
Kevéssé ismert művek:<br /> <br /> Jómagam szívesen hallgatom Mozart egyes korai operáit, pl. Mitridate, La finta giardiniera, Il rè pastore, La clemenza di Tito stb. Talán fél éve, hogy rátaláltam Pasquale Anfossi Álruhás kertészlányára, de írt ő Titusz kegyelmét és Lucio Sillát is, meg néhány címet később Rosinitől ismertünk meg. <br /> <br /> Na, szóval Anfossi Álruhás kertészlánya igazi felüdülés, és talán kevésbé lenne elfeledve, ha pár hónapra rá a 18 éves Mozart nem írja meg a sajátját. Külön öröm, hogy a Deutsche Harmonia Mundi kiadásában megjelent felvétel kimondottan kiváló előadás. <br /> <br /> Mozart operája is elérhető két kiváló felvételen is, amelyeket ismerek: René Jacobs és Harnoncourt.
Kovacs Nocraft Jozsefne
Válasz erre: Kincs, ami nincs
https://caruso.blog.hu/2022/06/22/kincs_ami_nincs_272/full_commentlist/1#c41457879
Thu, 23 Jun 2022 17:40:56 +0200
41457879
"...elgondolkoztatva a nézőt arról, hogy kíváncsi-e egy százhuszonnyolcadik Lammermoori Lucia-interpretációra, "<br /> <br /> Milyen igaz. Az USA-ban már csak euro-trashnek hívják egyes európai operaházak nagyon mély mondanivalót sugalló, rendszerint gyak. nulla díszletel színre vitt előadásait, ahol a rendező a tehetségtelenségét vagy az alacsony költségvetést azzal próbálja kompenzálni, hogy valami üres, erőltetett újítással, újraértelmezéssel tesz erőszakot komponistán és librettistán. Normális, hagyományhű előadás már egyre ritkább. <br /> <br /> Pedig itt sem ártana felülni a korhűség nem alaptalanul terjedő vonatára, vagy még inkább le sem szállni róla.
Kovacs Nocraft Jozsefne
Válasz erre: Kinyílott a pálma. Megírom.
https://caruso.blog.hu/2022/06/01/kinyilott_a_palma_megirom/full_commentlist/1#c41432195
Thu, 02 Jun 2022 19:50:41 +0200
41432195
Na igen, míg egy-egy hibásan ejtett olasz szó ritkábban tűnik fel a magyar vagy német közönségnek, a német szövegben ejtett hiba már nem marad észrevétlen. <br /> <br /> Jómagam nagy élvezettel hallgattam a Szöktetést William Christie vezényletével, kiváló szereposztásban:<br /> <br /> Mozart - Die Entführung aus dem Serail / Schäfer, Petibon, Bostridge, Paton, Ewing, Löw, Les Arts Florissants, Christie <br /> <br /> <a rel="nofollow" href="https://www.amazon.com/dp/B00000IWRJ/ref=cm_sw_r_awdo_S1YZ518Z5NDEEEH3Z53J">www.amazon.com/dp/B00000IWRJ/ref=cm_sw_r_awdo_S1YZ518Z5NDEEEH3Z53J</a><br /> <br /> A kiváló énekesek és a korhű hangszereken játszó zenekar tökéletes élményt nyújt, de a dialógusokban ejtett _nyelvtani_ hibák egy egészen picit zavaróak. <br /> <br /> "Einem Mädchen wie ICH, jung, schön, zur Freude geboren, wie eineM Magd zu befehlen..."<br /> <br /> vagy ugyanitt:<br /> <br /> "es kostet MIR nur ein Wort, so hast du fünfzig auf die Fußsohlen"<br /> <br /> Azért is meglepő, mert Patricia Petibon német kiejtése hibátlan.
Kovacs Nocraft Jozsefne
Válasz erre: Requiem az egyszervolt Drezdáért
https://caruso.blog.hu/2022/02/13/requiem_az_egyszervolt_drezdaert/full_commentlist/1#c41215242
Tue, 15 Feb 2022 17:33:25 +0100
41215242
A 80-as években, még mint középiskolás jártam Drezdában és környékén. Nagyon jó programot állítottak össze, a suli szervezte. De nem ez a lényeg, hanem Drezdából konkrétan két dolog maradt meg: a Zwinger elképesztő kincsei és a II. világháború azon épületei, amiket úgy hagytak. A létező leghatásosabb háború ellenes "propaganda", semmilyen történelmi tudás, könyv, film nem ér fel ahhoz, mint amikor az ember saját szemével látja a feketére égett romokat. Van egy másik, hasonló emlékem már felnőttkoromból is. Mostarban akkor jártunk, amikor a híres híd már újjáépült és betévedtünk egy fotókiállításra. A fotók közvetlenül a háború után mutatták az akkori állapotokat. Aztán sétálgattunk és még bizony voltak házak, amiken látszottak a lövésnyomok, sőt olyat is láttunk, ahol az egész elülső homlokzat nem volt. Ezek az elhagyott házak akkor még mementóul ott álltak, azóta már persze biztos újjáépültek. Pedig talán nem lett volna káros párat úgy hagyni, emlékeztetőül.<br /> Budapesten is lehetett volna ilyen - "alapanyag" lett volna rá - kár, hogy senkinek nem jutott eszébe.
Kyria
Válasz erre: Requiem az egyszervolt Drezdáért
https://caruso.blog.hu/2022/02/13/requiem_az_egyszervolt_drezdaert/full_commentlist/1#c41212518
Mon, 14 Feb 2022 10:39:41 +0100
41212518
Az utolsó mondat egy nagy tévedés!
samubigó
Válasz erre: Requiem az egyszervolt Drezdáért
https://caruso.blog.hu/2022/02/13/requiem_az_egyszervolt_drezdaert/full_commentlist/1#c41212440
Mon, 14 Feb 2022 09:53:59 +0100
41212440
Azért az 1945 februári bombázás ékes példa a tökéletesen céltalan pusztításra. Németország Hitler és a Holokauszt után nincs abban az erkölcsi helyzetben, hogy akár emiatt benyújtsa a számlát, de ha mondjuk egy első világháborús társadalmi stílusú Németország megy bele a II. világháborúba és kihagyja a saját tömeggyilkosságot, Drezda a vég nélküli vendetta egyik pontja volna.
Konzervtigris
Válasz erre: Requiem az egyszervolt Drezdáért
https://caruso.blog.hu/2022/02/13/requiem_az_egyszervolt_drezdaert/full_commentlist/1#c41211730
Sun, 13 Feb 2022 22:20:13 +0100
41211730
<a href="https://caruso.blog.hu/2022/02/13/requiem_az_egyszervolt_drezdaert?full_commentlist=1#c41210524" class="reply_nick_1039104" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41210524 );">@várom a levelet</a>: jogos!
caruso_
Válasz erre: Requiem az egyszervolt Drezdáért
https://caruso.blog.hu/2022/02/13/requiem_az_egyszervolt_drezdaert/full_commentlist/1#c41210524
Sun, 13 Feb 2022 14:47:32 +0100
41210524
természetes sajnálom,mint az össze értéket,beleértve az emberi életeket is.de mint hitler mondta adjatok pár évet,és az országra nem lehet ráismerni.igaza volt.
várom a levelet
Válasz erre: Hattyú a Főnixben
https://caruso.blog.hu/2022/01/14/hattyu_a_fonixben/full_commentlist/1#c41147622
Sat, 15 Jan 2022 09:55:54 +0100
41147622
<a href="https://caruso.blog.hu/2022/01/14/hattyu_a_fonixben?full_commentlist=1#c41147572" class="reply_nick_1193590" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41147572 );">@stolzingimalter</a>: köszi, próbáltam egyértelműbbé tenni!
caruso_
Válasz erre: Hattyú a Főnixben
https://caruso.blog.hu/2022/01/14/hattyu_a_fonixben/full_commentlist/1#c41147572
Sat, 15 Jan 2022 09:29:38 +0100
41147572
nézd át a szöveget. best of egy f. hátulról a harmadik mondat valahogy félbemaradt
stolzingimalter
Válasz erre: Levendulaillat
https://caruso.blog.hu/2021/12/20/levendulaillat/full_commentlist/1#c41103346
Mon, 20 Dec 2021 23:00:09 +0100
41103346
<a href="https://caruso.blog.hu/2021/12/20/levendulaillat?full_commentlist=1#c41102920" class="reply_nick_73895" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41102920 );">@Mitzi von Küche</a>: öröm hallani!
caruso_
Válasz erre: Levendulaillat
https://caruso.blog.hu/2021/12/20/levendulaillat/full_commentlist/1#c41102920
Mon, 20 Dec 2021 18:59:18 +0100
41102920
A kiváló Hankiss családra sokan emlékezünk Debrecenben.
Mitzi von Küche
Válasz erre: Hoffmann meséi az Operaházban
https://caruso.blog.hu/2021/12/04/a_hoffmann_mesei_az_operahazban/full_commentlist/1#c41069956
Sat, 04 Dec 2021 14:58:32 +0100
41069956
Senkit sem ölnek meg annyira, hogy a halála UTÁN ne tudjon még tíz percet énekelni.
BölcsÉsz
Válasz erre: Fehérek közt egy európai
https://caruso.blog.hu/2021/11/09/feherek_kozt_egy_europai_168/full_commentlist/1#c41026642
Tue, 09 Nov 2021 15:20:29 +0100
41026642
Feketék közt egy európai:<br /> <br /> <a rel="nofollow" href="http://sikerado.hu/wp-content/uploads/2018/09/ader_obamahhazaspar.jpg">sikerado.hu/wp-content/uploads/2018/09/ader_obamahhazaspar.jpg</a><br /> <br /> :))
CSOKKI MÁLNA
Válasz erre: Nem él mindenki, amíg meg nem hal
https://caruso.blog.hu/2021/07/31/nem_el_mindenki_amig_meg_nem_hal/full_commentlist/1#c40958600
Fri, 08 Oct 2021 00:31:44 +0200
40958600
<a href="https://caruso.blog.hu/2021/07/31/nem_el_mindenki_amig_meg_nem_hal?full_commentlist=1#c40958176" class="reply_nick_752249" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40958176 );">@Count di Luna</a>: Igen szomorú lehet egy színházi alkotó élete, ha se Trisztán, se Izolda érzelmeit nem élhette meg sohasem...:)
caruso_
Válasz erre: Nem él mindenki, amíg meg nem hal
https://caruso.blog.hu/2021/07/31/nem_el_mindenki_amig_meg_nem_hal/full_commentlist/1#c40958176
Thu, 07 Oct 2021 19:45:52 +0200
40958176
Zeneileg nagyon tetszett (még ha a szerepek egy számmal nagyobbak is mindkét főszereplő hangjánál) de a rendezés tényleg szörnyen unalmas. Még csak nem is botrányos XD
Count di Luna
Válasz erre: Erkel 105 – Az átépítések története, avagy küzdelem a Góliáttal
https://caruso.blog.hu/2016/12/07/erkel_105_az_atepitesek_tortenete_avagy_kuzdelem_a_goliattal/full_commentlist/1#c40843512
Fri, 13 Aug 2021 14:00:11 +0200
40843512
Szerintem a szemben levő, statikailag nem rossz, tehát nem szükségszerűen bontandó, pártszékházat is menteni kéne, akár toldozni foltozni, ha semmi másért, hát legalább valami múzeum féle legyen a XX századról, vagy hasonló. Egy értékes ingatlan, ott van hagyva rohadni... pazarlás egy ilyen nyomorult országban főleg...
kiskutyauto
Válasz erre: Mamut halál
https://caruso.blog.hu/2021/08/13/mamut_halal/full_commentlist/1#c40843008
Fri, 13 Aug 2021 09:17:57 +0200
40843008
Sajnos, igazak ezek a sorok! Talán, ha a Caracalla-beli koncertet nem követi ezer másik, sokkal alacsonyabb művészi színvonalú, akkor a 3 tenor is megmarad igazi művésznek, ahelyett, hogy 3 majommá válik, akit mutogatni kell egy csomó pénzért!<br /> Giacomini egész művészi-emberi habitusa nem is volt alkalmas erre a cirkuszra, mert sokkal mélyebb volt annál, semmint, hogy lecsererélje a hivatását egy ócska szerepre!<br /> Az a MET-es Forza csodás volt és ne feledkezzünk el Bonaldo Giaottiról sem!
András L
Válasz erre: Tökkelütött bagázs
https://caruso.blog.hu/2021/07/22/tokkelutott_bagazs/full_commentlist/1#c40828376
Thu, 05 Aug 2021 09:03:49 +0200
40828376
Az összefoglalón jót szórakoztam, de valószínű, hogy Erlben a hajamat téptem volna egy ilyen produkció láttán!
András L
Válasz erre: Tíz kép – A II. világháborúban elpusztult operaházak
https://caruso.blog.hu/2020/05/13/tiz_kep_a_ii_vilaghaboruban_elpusztult_operahazak/full_commentlist/1#c38725734
Tue, 21 Jul 2020 17:59:12 +0200
38725734
Drezdában százezer fölött volt az áldozatok száma, de a történelmet a győztesek írják.
Harrison Bergeron
Válasz erre: A legizgalmasabb tenorista
https://caruso.blog.hu/2015/07/27/a_legizgalmasabb_tenorista/full_commentlist/1#c38659874
Thu, 02 Jul 2020 22:45:06 +0200
38659874
16-17 évesen a PKHI-nál (Posta Központi Hírlap Iroda) dolgozott. Nem tudtunk énektanulásáról.
Drizari
Válasz erre: Feld Kálmán nagy napja, avagy egy elfeledett Mahler-bemutató
https://caruso.blog.hu/2020/06/15/feld_kalman_nagy_napja_avagy_egy_elfeledett_mahler-bemutato/full_commentlist/1#c38611586
Wed, 17 Jun 2020 01:23:58 +0200
38611586
<a href="https://caruso.blog.hu/2020/06/15/feld_kalman_nagy_napja_avagy_egy_elfeledett_mahler-bemutato?full_commentlist=1#c38610896" class="reply_nick_334820" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38610896 );">@Harrison Bergeron</a>: Köszönöm szépen!!
caruso_
Válasz erre: Feld Kálmán nagy napja, avagy egy elfeledett Mahler-bemutató
https://caruso.blog.hu/2020/06/15/feld_kalman_nagy_napja_avagy_egy_elfeledett_mahler-bemutato/full_commentlist/1#c38610896
Tue, 16 Jun 2020 20:16:59 +0200
38610896
Hatalmas sztori, köszönjük szépen!
Harrison Bergeron
Válasz erre: Száz éve született Ottrubay Melinda
https://caruso.blog.hu/2020/05/24/szaz_eve_szuletett_ottrubay_melinda/full_commentlist/1#c38547174
Tue, 26 May 2020 15:40:05 +0200
38547174
Ottrubay Melinda minden bizonnyal tehetséges balerina volt, és egy szép nő.<br /> Amellett, igen okos is, tekintve, h milyen ügyesen kihúzta az Esterházy-família alól a családi hitbizományt. Ebben segítségére volt unokaöccse (asszem), Ottrubay István is...
csorsza
Válasz erre: 2x2
https://caruso.blog.hu/2014/02/11/2x2_614/full_commentlist/1#c38517356
Sat, 16 May 2020 16:16:35 +0200
38517356
Szia Marci,<br /> Marton Eva nevet nem talaltam a cimkek kozott. Vajjon miert?<br /> Udv,<br /> Robi
Reuben Auscher
Válasz erre: Tíz kép – A II. világháborúban elpusztult operaházak
https://caruso.blog.hu/2020/05/13/tiz_kep_a_ii_vilaghaboruban_elpusztult_operahazak/full_commentlist/1#c38514558
Fri, 15 May 2020 16:40:59 +0200
38514558
<a href="https://caruso.blog.hu/2020/05/13/tiz_kep_a_ii_vilaghaboruban_elpusztult_operahazak?full_commentlist=1#c38513596" class="reply_nick_583566" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38513596 );">@nemorino</a>: köszönöm, igyekeztem! ;)
caruso_
Válasz erre: Tíz kép – A II. világháborúban elpusztult operaházak
https://caruso.blog.hu/2020/05/13/tiz_kep_a_ii_vilaghaboruban_elpusztult_operahazak/full_commentlist/1#c38505528
Thu, 14 May 2020 10:42:24 +0200
38505528
<a href="https://caruso.blog.hu/2020/05/13/tiz_kep_a_ii_vilaghaboruban_elpusztult_operahazak?full_commentlist=1#c38505466" class="reply_nick_583566" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38505466 );">@nemorino</a>: jogos!
caruso_
Válasz erre: Tíz kép – A II. világháborúban elpusztult operaházak
https://caruso.blog.hu/2020/05/13/tiz_kep_a_ii_vilaghaboruban_elpusztult_operahazak/full_commentlist/1#c38505504
Thu, 14 May 2020 10:38:58 +0200
38505504
<a href="https://caruso.blog.hu/2020/05/13/tiz_kep_a_ii_vilaghaboruban_elpusztult_operahazak?full_commentlist=1#c38505002" class="reply_nick_44224" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38505002 );">@Greg36</a>: köszönöm szépen, javítva!
caruso_
Válasz erre: Tíz kép – A II. világháborúban elpusztult operaházak
https://caruso.blog.hu/2020/05/13/tiz_kep_a_ii_vilaghaboruban_elpusztult_operahazak/full_commentlist/1#c38505002
Thu, 14 May 2020 07:26:05 +0200
38505002
Apróság, de a frankfurti képen amerikai és nem német katonák szerepelnek.
Greg36
Válasz erre: Tíz kép – A II. világháborúban elpusztult operaházak
https://caruso.blog.hu/2020/05/13/tiz_kep_a_ii_vilaghaboruban_elpusztult_operahazak/full_commentlist/1#c38504922
Thu, 14 May 2020 06:05:00 +0200
38504922
Érdekes volt.
gigabursch
Válasz erre: Aki sokat markol...
https://caruso.blog.hu/2020/04/27/aki_sokat_markol_246/full_commentlist/1#c38459976
Wed, 29 Apr 2020 18:17:48 +0200
38459976
A Parsifal érdekel legjobban, arra mindenáron elmegyek, még akkor is, ha végig kell állni. <br /> <br /> Domingót viszont személyes sértésnek veszem, a Boccanegra a kedvenc operám, mikor kapunk végre egy igazi baritont (mondjuk Tézier-t)? És azt a kopott, unalmas Stein-rendezést is illene már lecserélni. Én mondjuk átvenném a La Fenice, Mariinsky és Teatro Carlo Felice jelenlegi produkcióját, elegáns és mégsem túldíszített, plusz tisztességesen meg is van rendezve. Csak ne kelljen már szerencsétlen Paolónak abban a narancsszínű izében rohangálnia, erre még ő sem szolgált rá. Fiesco meg nagyjából úgy fest, mint Obi-Wan Kenobi abban a micsodában, amit ráadtak. Simon hol többé-kevésbé hagyományos cuccokban van, hol olyanban, hogy nyugodtan kimehetne benne ma az utcára. Azért valami koherencia kéne a jelmezekben, mindegy, milyen korban vagyunk.<br /> <br /> A Don Carlost ezzel a szereposztással esetleg megnézem (úgyis közvetítik), és annál a jellegtelen produkciónál, ami évekig futott, bármi jobb.
Count di Luna
Válasz erre: Aki sokat markol...
https://caruso.blog.hu/2020/04/27/aki_sokat_markol_246/full_commentlist/1#c38453046
Mon, 27 Apr 2020 12:39:46 +0200
38453046
Lesz itt még sírás az Opernringen a váltás miatt!
bekezsu
Válasz erre: Weidinger bácsi, a tapsoncok királya
https://caruso.blog.hu/2020/04/17/weidinger_bacsi_a_tapsoncok_kiralya/full_commentlist/1#c38429232
Mon, 20 Apr 2020 16:30:59 +0200
38429232
Jó történet. lehet hogy Rejtő Jenő neki állított emléket a 24 Karátos Autó beszélő oroszlánjával?
Sigismundus
Válasz erre: Weidinger bácsi, a tapsoncok királya
https://caruso.blog.hu/2020/04/17/weidinger_bacsi_a_tapsoncok_kiralya/full_commentlist/1#c38421572
Sat, 18 Apr 2020 10:38:25 +0200
38421572
Köszönöm. Érdekes volt.
Dan da Man
Válasz erre: Az utolsó intés
https://caruso.blog.hu/2020/04/02/az_utolso_intes/full_commentlist/1#c38361096
Thu, 02 Apr 2020 12:14:21 +0200
38361096
Páratlan veszteség. Nyugodjon békében!
bekezsu
Válasz erre: Egy igaz ember III. - Simon Boccanegra, a magányos férfi
https://caruso.blog.hu/2011/10/18/egy_igaz_ember_ii_simon_boccanegra_a_maganyos_ferfi/full_commentlist/1#c38221362
Thu, 27 Feb 2020 21:03:55 +0100
38221362
Bezzeg, ha Amelia örökölhetné a hatalmat... remélhetőleg azért ő viseli majd a nadrágot, mert a semmirekellő tenorja legfeljebb dísznek van.
Count di Luna
Válasz erre: Opera ABC - Hoffmann meséi
https://caruso.blog.hu/2011/08/24/opera_abc_hoffmann_mesei/full_commentlist/1#c38070882
Mon, 20 Jan 2020 19:27:18 +0100
38070882
Mezzo, ma, Monte Carlo, vastaps.
Pyrandus
Válasz erre: Caruso kalandja a majomketrec előtt
https://caruso.blog.hu/2019/12/31/caruso_kalandja_a_majomketrec_elott/full_commentlist/1#c37995730
Thu, 02 Jan 2020 17:32:33 +0100
37995730
<a href="https://caruso.blog.hu/2019/12/31/caruso_kalandja_a_majomketrec_elott?full_commentlist=1#c37994938" class="reply_nick_717786" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37994938 );">@Hajadonna</a>: sorosista titkosírás
Válasz erre: Caruso kalandja a majomketrec előtt
https://caruso.blog.hu/2019/12/31/caruso_kalandja_a_majomketrec_elott/full_commentlist/1#c37994938
Thu, 02 Jan 2020 10:58:29 +0100
37994938
Miért van az "ő", és az "ű" eltérő betűnagysággal ?
Hajadonna
Válasz erre: Elsiettél
https://caruso.blog.hu/2017/11/24/elsiettel/full_commentlist/1#c37778270
Sat, 26 Oct 2019 17:53:01 +0200
37778270
Rettenetes ezt a tehetséget ilyen korán elveszíteni...Csodás hang, lebilincselő megjelenés,,,,
Velezné Klára
Válasz erre: Elfeledett magyar énekesek – Veres Sándor
https://caruso.blog.hu/2019/08/28/elfeledett_magyar_enekesek_veres_sandor/full_commentlist/1#c37575072
Fri, 30 Aug 2019 01:36:04 +0200
37575072
A jottányi kifejezés csak a hiperinfláció óta ismert. Ugyanis a jelentése 10^20-on.<br /> A hiba a fiorrásmunka szerzőjénél keresendő.
gigabursch
Válasz erre: Elfeledett magyar énekesek – Veres Sándor
https://caruso.blog.hu/2019/08/28/elfeledett_magyar_enekesek_veres_sandor/full_commentlist/1#c37575070
Fri, 30 Aug 2019 01:33:54 +0200
37575070
A jott
gigabursch
Válasz erre: Elfeledett magyar énekesek – Veres Sándor
https://caruso.blog.hu/2019/08/28/elfeledett_magyar_enekesek_veres_sandor/full_commentlist/1#c37572754
Thu, 29 Aug 2019 14:32:02 +0200
37572754
Szóval volt ez a buta, iskolázatlan agresszív ember. Akinek jó hangja volt. <br /> Aztán csodálkozott, hogy "koplaló tanyára" jutott.<br /> <br /> És a 3-4 gyereke nem támogatta, hogy ne koplaljon?
teéjesenmindegy
Válasz erre: Elfeledett magyar énekesek – Veres Sándor
https://caruso.blog.hu/2019/08/28/elfeledett_magyar_enekesek_veres_sandor/full_commentlist/1#c37571814
Thu, 29 Aug 2019 10:43:54 +0200
37571814
Nagyon jó kis korrajz ez a poszt egy mára már elég ismeretlen világról.
Drago Brutic1
Válasz erre: Jetlag
https://caruso.blog.hu/2012/03/18/jetleg_1/full_commentlist/1#c37537068
Sun, 18 Aug 2019 21:34:32 +0200
37537068
Többször láttam már ezt a produkciót videón (az eredeti 2002-est is, meg egy 2016-ost, ahol nagyjából ugyenezek a szereplők voltak, csak Amelia volt Frittoli), de jelmezeket nem igazán értem. Szegény Paolo 25 év után is ugyanabban a narancs/aranyszínű izében rohangál. Simone hagyományosnak mondható, de eléggé dísztelen köntösök után majdnem mai utcai ruhának is elmenő fekete kabátban haldoklik. Fiesco szerzetesi álruhája egy nagyjából Jedi lovagot idéző valami, plusz egy lilásszürke bársonyköpeny (wtf). <br /> <br /> Ez ugyan énekesfüggő, de nagyon sok Simone, miután iszik és észreveszi, hogy még a víz is keserű újabban, azért utána még egyszer is iszik... <br /> <br /> A finálé például nagyon szép, de honnan kerül elő hirtelen az arany lepel, amivel a halott hőst betakarják? Csak úgy pont kéznél volt? <br /> <br /> A cselekmény elég valószínűtlen még az ilyenek nélkül is.
Count di Luna
Válasz erre: #metooplacido
https://caruso.blog.hu/2019/08/17/_metooplacido/full_commentlist/1#c37537018
Sun, 18 Aug 2019 21:19:57 +0200
37537018
Mint fiatal nő, inkább a hölgyeknek hiszek (főleg, hogy nem igazán cáfolta), bár eléggé elszomorít a dolog, mert Domingót ennél jobb embernek hittem. A flörtölés egy dolog, azzal nincs semmi baj, a fogdosás és "feküdj le velem, ha karriert akarsz" már a Scarpiák területe. <br /> <br /> A múltkor egy fiatal bariton épp erről írt a blogján (Don Giovani és hasonlók kapcsán), hogy a színpadi csókokat és érintéseket mindig előre le kell beszélni-gyakorolni, hogy egyikük se érezze kényelmetlenül magát közben. Nem arról van szó, hogy ne legyen semmi intimitás, de maradjunk in character. <br /> <br /> Mondjuk ha ez véget vet Domingo "bariton" ténykedésének, az legalább megválaszolja a kérdésemet, miszerint melyik valószínűtlen dolog fog előbb megtörténni: a The Winds of Winter megjelenése, a The Elder Scrolls VI, vagy Domingo nyugdíjba vonulása?
Count di Luna
Válasz erre: #metooplacido
https://caruso.blog.hu/2019/08/17/_metooplacido/full_commentlist/1#c37533836
Sat, 17 Aug 2019 19:09:47 +0200
37533836
Totálisan egyetértek! Kiváló írás! A " Szibériai tigris" , Hvorastovsky a ragyogó példája a cikk zárósorainak! Kiváló elemzése, megfogalmazása annak, hogy. a művészvilág egy felfokozott érzelmű lét, ami nélkûl nincs művészet!
DrDávid Károlyné
Válasz erre: #metooplacido
https://caruso.blog.hu/2019/08/17/_metooplacido/full_commentlist/1#c37533428
Sat, 17 Aug 2019 16:10:15 +0200
37533428
Príma!
Péter Nagykis
Válasz erre: #metooplacido
https://caruso.blog.hu/2019/08/17/_metooplacido/full_commentlist/1#c37533378
Sat, 17 Aug 2019 15:42:27 +0200
37533378
Kiváló írás, pontos helyzetelemzés!
hawkeye
Válasz erre: #metooplacido
https://caruso.blog.hu/2019/08/17/_metooplacido/full_commentlist/1#c37533056
Sat, 17 Aug 2019 14:04:54 +0200
37533056
Köszönöm, végre egy reális elemzés erről hisztérikus metoo-ról. Szurkolok Domingonak.
bekezsu
Válasz erre: Döbbentsen meg!
https://caruso.blog.hu/2019/02/18/dobbentsen_meg/full_commentlist/1#c37523780
Wed, 14 Aug 2019 15:41:08 +0200
37523780
Aurelie Dupont ezt nagyon benézte. A kétes sikerrel kecsegtető modern koreográfiáknak semmi keresnivalójuk a Garnier palotában. Arra ott vannak a kísérletező kisebb társulatok.
bekezsu
Válasz erre: Felszálló keblek
https://caruso.blog.hu/2019/07/24/felszallo_keblek/full_commentlist/1#c37461008
Fri, 26 Jul 2019 10:47:00 +0200
37461008
Ez a Kovalik Balázs lenne az, aki a döglött papagáj miatt reklamált a Gallánál?
kéki béla
Válasz erre: Tíz kép - operaházak és a pride
https://caruso.blog.hu/2019/07/06/tiz_kep_operahazak_es_a_pride/full_commentlist/1#c37396722
Sat, 06 Jul 2019 19:34:39 +0200
37396722
Én tudok még egy operaházat, amely előtt minden évben elmegy a Pride. Az nem lehet, hogy ők ne reagáljanak sehogy.
mandras
Válasz erre: Danke schön
https://caruso.blog.hu/2019/06/27/danke_schon_667/full_commentlist/1#c37376542
Mon, 01 Jul 2019 18:28:47 +0200
37376542
Csernyakov tényleg nagyon szereti az ilyen kissé retró, elegáns belsőket, de úgy tűnik, a szabadban játszódó jelenetekre allergiás XD <br /> <br /> A hírhedt Agatha Christie-stílusú Trubadúrnál ez még működött is, de pl. az Anyeginnél nincs értelme, hogy a párbaj is bent történjen, főleg, hogy Lenszkij télikabátban üldögél...
Count di Luna
Válasz erre: Fekete-fehér, nemigen
https://caruso.blog.hu/2019/06/25/fekete-feher_nemigen/full_commentlist/1#c37352696
Tue, 25 Jun 2019 09:50:50 +0200
37352696
sok terén! Aztán ott volt Cassio karaktere, akinél még Berkes János is sokkal hitelesebb volt! Számomra a mű olyan del Monaco nélkül, mint a Bánk bán Simándy nélkül...
András L
Válasz erre: Fekete-fehér, nemigen
https://caruso.blog.hu/2019/06/25/fekete-feher_nemigen/full_commentlist/1#c37352672
Tue, 25 Jun 2019 09:46:26 +0200
37352672
Otello-t teljesen feleslegese időszerűsíteni, mert már eleve az! A Requiem mellett a másik kedvenc operám!
András L
Válasz erre: A Gioconda az Operaházban
https://caruso.blog.hu/2019/02/22/a_gioconda_az_operahazban/full_commentlist/1#c36790974
Fri, 22 Feb 2019 18:51:21 +0100
36790974
Manapság, hiányoznak az olyan művészek, mint Szilfai Márta, vagy B. Nagy János, akik tényleg hitelesen, megfelelő hangi felkészültséggel tesznek izgalmassá egy tartalmilag meglehetősen szövevényes művet! <br /> <br /> <a rel="nofollow" href="https://youtu.be/Q3Ub0b9Urfk">youtu.be/Q3Ub0b9Urfk</a>
András L
Válasz erre: Tíz kép – Opera a magyar bélyegkiadásban
https://caruso.blog.hu/2015/08/28/tiz_kep_opera_a_magyar_belyegkiadasban/full_commentlist/1#c36483018
Wed, 09 Jan 2019 17:40:45 +0100
36483018
Ezeknek van valamilyen értéke?<br /> Találtam egyet a Wagner tannhäuser-ből .
Baranyi Ádám
Válasz erre: A bolondok házába került énekesnő esete
https://caruso.blog.hu/2018/11/27/a_bolondok_hazaba_kerult_enekesno_esete/full_commentlist/1#c36400492
Sat, 29 Dec 2018 08:11:00 +0100
36400492
<a href="https://caruso.blog.hu/2018/11/27/a_bolondok_hazaba_kerult_enekesno_esete?full_commentlist=1#c36244112" class="reply_nick_105785" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36244112 );">@Csodabogár</a>: egyetértek.
lettuce
Válasz erre: A bolondok házába került énekesnő esete
https://caruso.blog.hu/2018/11/27/a_bolondok_hazaba_kerult_enekesno_esete/full_commentlist/1#c36244112
Mon, 03 Dec 2018 18:33:51 +0100
36244112
Véleményem szerint egy blogot mindenki magának ír és az olvassa akit érdekel. Tartalommal lehet vitatkozni de a külalak tényleg a szerző dolga. Nem vagyunk már az általános iskolában, ahol az ilyesmit is osztályozták.
Csodabogár
Válasz erre: A bolondok házába került énekesnő esete
https://caruso.blog.hu/2018/11/27/a_bolondok_hazaba_kerult_enekesno_esete/full_commentlist/1#c36214690
Wed, 28 Nov 2018 14:03:38 +0100
36214690
Bizonyára érdekes írás - lehetne - ha nem egy egybefolyó, olvashatatlan betűtenger lett volna belőle.<br /> <br /> Jó lenne, ha a szerző néha használná az Enter billentyűt is (az a nagydarab gomb, ott jobbkézre) - mert akkor kicsit szét tudná tagolni a gondolatokat - ahelyett, hogy lélegzetvétel nélkül borítsa elénk a (vélhetően érdekes) mondanivalót.<br /> <br /> Ha meg netán még kétszer is leütné az Entert - egymás után - akkor egy kis "levegő" is bekerülne a bekezdések közé, még jobban érzékeltetve, hogy új gondolat következik.<br /> <br /> Azt már meg se merem említeni, hogy mi lenne, 2-3 jól kitalált alcímet is beszúrna a szövegbe - mert az akkora plusz olvasottságot hozna, hogy az már tényleg csak egy hedonista kéjálom lenne - publicisztikailag.<br /> .
Ronald
Válasz erre: A bolondok házába került énekesnő esete
https://caruso.blog.hu/2018/11/27/a_bolondok_hazaba_kerult_enekesno_esete/full_commentlist/1#c36214604
Wed, 28 Nov 2018 13:51:56 +0100
36214604
válassz már vmi olyan betűtípust, ami tudja kezelni az ő-t, ű-t. kiugrik az összes :(
mildi
Válasz erre: Tíz kép - A Kerepesi temető művészsírjai
https://caruso.blog.hu/2018/11/01/tiz_kep_a_kerepesi_temeto_muveszsirjai/full_commentlist/1#c36064953
Sun, 04 Nov 2018 10:50:04 +0100
36064953
" Férje, Bogdánfy Géza korának egy legkeresettebb építési vállalkozója volt."<br /> <br /> Lehet, hogy ez törte ketté a karrierjét az 50-es években..
Muhammad Balfas
Válasz erre: Egymást kacagjuk
https://caruso.blog.hu/2018/10/31/egymast_kacagjuk/full_commentlist/1#c36055009
Fri, 02 Nov 2018 05:23:41 +0100
36055009
Azért vannak ma is igazi Verdi-baritonok, ha nem is sok - Tézier, Ruciński, Álvarez.
Count di Luna
Válasz erre: Magyar témájú opera New Yorkban és Bécsben
https://caruso.blog.hu/2012/04/10/magyar_temaju_opera_new_yorkban_es_becsben/full_commentlist/1#c35930937
Fri, 05 Oct 2018 22:48:16 +0200
35930937
<a href="https://caruso.blog.hu/2012/04/10/magyar_temaju_opera_new_yorkban_es_becsben?full_commentlist=1#c35830485" class="reply_nick_1387337" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35830485 );">@brgsfxtn</a>: Én köszönöm!
caruso_
Válasz erre: Magyar témájú opera New Yorkban és Bécsben
https://caruso.blog.hu/2012/04/10/magyar_temaju_opera_new_yorkban_es_becsben/full_commentlist/1#c35830485
Fri, 14 Sep 2018 16:43:52 +0200
35830485
Éppen Luigi Illicáról olvasok, amikor találkozom ezzel a magyar témájúnak tűnő operacímmel. Érdekelt, éppen ezért rákerestem, de gondolhattam volna, hogy ezen a blogon kellene kezdeni, mert itt minden van, ami érdekes. Szóval köszönöm!
brgsfxtn
Válasz erre: …avagy a haszontalan
https://caruso.blog.hu/2018/08/18/_avagy_a_haszontalan/full_commentlist/1#c35690921
Sat, 18 Aug 2018 20:58:10 +0200
35690921
<a href="https://caruso.blog.hu/2018/08/18/_avagy_a_haszontalan?full_commentlist=1#c35690315" class="reply_nick_1193590" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35690315 );">@stolzingimalter</a>: köszi, javítottam!
caruso_
Válasz erre: …avagy a haszontalan
https://caruso.blog.hu/2018/08/18/_avagy_a_haszontalan/full_commentlist/1#c35690315
Sat, 18 Aug 2018 19:27:46 +0200
35690315
A képaláírásokban machiadze van machaidze helyett
stolzingimalter
Válasz erre: Tíz kép - Zeneszerző-feleségek
https://caruso.blog.hu/2018/07/27/tiz_kep_zeneszerzo-felesegek/full_commentlist/1#c35587807
Sun, 29 Jul 2018 15:28:58 +0200
35587807
<a href="https://caruso.blog.hu/2018/07/27/tiz_kep_zeneszerzo-felesegek?full_commentlist=1#c35584039" class="reply_nick_32782" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35584039 );">@satie</a>: igen, Beethoven feleségeire én is kíváncsi lennék... ;)
caruso_
Válasz erre: Tíz kép - Zeneszerző-feleségek
https://caruso.blog.hu/2018/07/27/tiz_kep_zeneszerzo-felesegek/full_commentlist/1#c35587373
Sun, 29 Jul 2018 13:36:23 +0200
35587373
<a href="https://caruso.blog.hu/2018/07/27/tiz_kep_zeneszerzo-felesegek?full_commentlist=1#c35584039" class="reply_nick_32782" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35584039 );">@satie</a>: Beethoven feleségei? Ugyan sorold már fel őket!
Weißkopf
Válasz erre: Tíz kép - Zeneszerző-feleségek
https://caruso.blog.hu/2018/07/27/tiz_kep_zeneszerzo-felesegek/full_commentlist/1#c35584039
Sat, 28 Jul 2018 16:07:23 +0200
35584039
Cuki poszt, akik nincsenek a képeken, például: Bach, Beethoven, Satie feleségei
satie
Válasz erre: Weber aláhull
https://caruso.blog.hu/2018/07/02/weber_alahull/full_commentlist/1#c35467421
Thu, 05 Jul 2018 11:41:27 +0200
35467421
Nagyszerű pénzkereseti lehetőségek, fotózással, forditással, sorozat és kép feltöltéssel, facebook profillal és minden mással: <a rel="nofollow" href="http://www.internetespenzkereses.info/">www.internetespenzkereses.info/</a>
Lusuka
Válasz erre: Kíváncsi rája, milyen ruhája?
https://caruso.blog.hu/2012/01/23/kivancsi_raja_milyen_ruhaja/full_commentlist/1#c35412887
Fri, 22 Jun 2018 18:02:01 +0200
35412887
Ami vicces, hogy ez még 2016-ban is ment (vk.vom-on van video), a jelmezek tényleg röhejesek, a világítás (hiánya) borzasztó, az Ulrica-jelenetben és a II. felvonásban alig látni valamit, Renato szép hosszú (pót) lófarkat kapott gondosan hullámosítva (minek, amikor Hvorostovskynak enélkül is gyönyörű haja volt).
Count di Luna
Válasz erre: Tíz kép – Azok a botrányos Trubadúrok
https://caruso.blog.hu/2016/04/11/tiz_kep_azok_a_botranyos_trubadurok/full_commentlist/1#c35161722
Thu, 03 May 2018 21:22:48 +0200
35161722
A párizsi "háborús" Trubadúrt épp a minap néztem meg, szerintem nem volt túl vad, a díszlet kimondottan jól néz ki a világítással, viszont nem túl praktikus, hogy a sok drótot kell kerülgetni a szereplőknek. <br /> <br /> Álvarez nem volt formában (pedig amúgy elég jó), a szerencsétlen szopránnak meg Netrebko helyett kellett beugrania, fogott is egy gikszert mindjárt az első jelenetében, a deszt pedig kihagyta, de aztán belejött. Ekaterina Semenchuk és Ludovic Tézier fantasztikusak. <br /> <br /> Semenchuk pont az a fajta szép, telivér mezzo, amilyen ide kell, színésznek sem utolsó, Tézier meg valami álomszépen énekel, és általában is olyan elegáns és érzékeny, hogy a fene se érti, mit eszik Leonóra a tenoron, aki rémesen ripacskodik, a céket meg kispórolja. Bár én szinte minden előadásban, amit láttam, Lunát választanám.
Count di Luna
Válasz erre: Nyugalmazott ballerinák uzsonnája
https://caruso.blog.hu/2012/03/02/nyugalmazott_ballerinak_uzsonnaja/full_commentlist/1#c35148242
Tue, 01 May 2018 09:38:48 +0200
35148242
Csak mondom: a balettmester neve helyesen Guerra Miklós....v
bekezsu
Válasz erre: Rossini az Operában
https://caruso.blog.hu/2017/11/22/rossini_az_operaban/full_commentlist/1#c34180967
Thu, 23 Nov 2017 13:27:27 +0100
34180967
Kár, hogy nem tudom megszeretni Rossinit, többször nekifutottam, de nem. Inkább a kortárs Donizetti, akinek a vígoperái tényleg viccesek.
Válasz erre: Operahősök és a szexuális erőszak
https://caruso.blog.hu/2017/10/24/operahosok_es_a_szexualis_eroszak/full_commentlist/1#c34010634
Wed, 25 Oct 2017 12:39:42 +0200
34010634
Szerintem csak homokosok lehessenek operahősök.
maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző
Válasz erre: Leningrád 75 - az éhezők viadala
https://caruso.blog.hu/2017/08/15/leningrad_75_az_ehezok_viadala/full_commentlist/1#c33599902
Thu, 17 Aug 2017 08:31:56 +0200
33599902
<a href="http://caruso.blog.hu/2017/08/15/leningrad_75_az_ehezok_viadala?full_commentlist=1#c33599892" class="reply_nick_1230063" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33599892 );">@fmintdénes</a>: bocs, azt akartam írni, hogy nekem mint a témában laikusnak, kicsit korán van még. :-)
fmintdénes
Válasz erre: Leningrád 75 - az éhezők viadala
https://caruso.blog.hu/2017/08/15/leningrad_75_az_ehezok_viadala/full_commentlist/1#c33599892
Thu, 17 Aug 2017 08:31:02 +0200
33599892
Gratulálok ! Nekem mint a témának laikusban, ez egy szuper-érdekes poszt volt. Érdekes, egyedi téma, jó kivitelezés, alapos kidolgozás. Szóval még egyszer csak annyi: gratulálok a posztodhoz és örülök hogy belefutottam ! <br /> <br /> Üdv, <br /> Fmint
fmintdénes
Válasz erre: Balassa Sándor útkeresései
https://caruso.blog.hu/2015/10/19/balassa_sandor_utkeresesei/full_commentlist/1#c32496503
Wed, 22 Feb 2017 15:12:54 +0100
32496503
Első felindulásból nem szabad kommentet írni, de amit leírtam az vállalható. Kiegészítés:<br /> Vörös farok: a létező szocializmus idején a teljesen politikamentes műalkotásokba is illett valami rendszerhű bekezdést, mondatot tenni, ami megfelelt a politikai elvárásoknak. Ezt hívták a rezsim színe miatt vörös faroknak. A cikk vége egyértelműen ebbe a kategóriába tartozik, hiszen manapság divatos a MMA-t támadni a baloldal bizonyos körei részéről, ami számomra teljesen érthetetlen. Soha nem jutna eszembe a SZIMA tagjait azért, mert abba a testületbe tartoznak, támadni. Aki az elismerés ilyen fokáig eljutott, tiszteletet érdemel. <br /> Miért fáj a "külön" akadémia? miért nem lehetett egy? S most, hogy a "másik" jogokat kapott, miért kell letámadni elképesztő intenzitással és hangnemben? Nem azon kellene dolgozni inkább, hogy egy testület legyen, ne kettő? Nem veszi észre senki, hogy ez a támadássorozat hatásosabban legitimálja a MMA-t, mint az állami támogatás? <br /> A bemutatón ott voltam, nem volt arcomon gőg és félelem, inkább kicsit boldog voltam, hogy hallhattam a bemutatóját egy műnek, aminek a témája ma már nem csak Magyarország gondja, hanem egész Európa egyik legégetőbb problémája. Egyszerre nemzeti és általános érvényű, zenéje felfogható, hatása katartikus. Köszönhetően az egészen kiváló előadásnak is.
musicus
Válasz erre: Balassa Sándor útkeresései
https://caruso.blog.hu/2015/10/19/balassa_sandor_utkeresesei/full_commentlist/1#c32488621
Tue, 21 Feb 2017 14:50:53 +0100
32488621
Kedves Caruso-m!<br /> Miért kellett megírnod a cikk végét? Érintett is vagyok, nuszáj reagálnom.<br /> Magyar kortárs mű előadásán (kivéve talán a Eötvösiét és Kurtágéit) az utóbbi évtizedben ennyi embert még nem láttam. Az Akadémia tagjai nem töltöttek volna meg egy ekkora termet. Mellesleg a siker hallható volt. <br /> A "vörös farkakat" lehetőleg mellőzd, mert semmi jóra nem vezet. <br /> Egyébként már jóideje a neoromantika a trendi (már lassan harminc éve), bár ezt az avantgárd taták nem vették még észre. Már nem élünk Stockhausen és Boulez doktriner ortodox világában, amely egyszerre volt zeneellenes, közönség ellenes és előadóművész ellenes. Ez a csőlátó társaság és ízlésterrorista rendező haverjaik messze zavarták a közönséget a koncerttermektől és az operaházaktól, és ki tudja, hogy sikerül-e valaha visszacsábítanunk a zenekedvelőket? mérhetetlen károkat okoztak a zenei életnek az egész világon . <br /> Bocsáss meg, de ezt le kellett írnom, mert az olvasó azt hihetné, hogy a Földindulás rossz mű. (Szerintem) nem az. Bár mainstream részéről (legalábbis azok, akik még mindig ennek kiáltják ki magukat) nagy lenne rá az igény, hogy rossz legyen. <br /> Kár, hogy az előadók számára nem maradt egy szavad sem. Pedig megérdemelték volna. <br /> Az internet veszélyes dolog, mert a kritikára lehet válaszolni... <br /> Változatlan nagyrabecsüléssel üdvözöl: Kassai István
musicus
Válasz erre: Erkel 105 – Az átépítések története, avagy küzdelem a Góliáttal
https://caruso.blog.hu/2016/12/07/erkel_105_az_atepitesek_tortenete_avagy_kuzdelem_a_goliattal/full_commentlist/1#c31911051
Wed, 07 Dec 2016 22:32:21 +0100
31911051
Remek cikk lett, köszönet érte!<br /> <br /> Elgondolni is borzasztó milyen lehetett ez az épület a 61-es átépítés előtt. A nyolcvanas években (az "egyszínházas" időszakban) voltam bérletes az Erkelben, minden előadás lidércnyomás-szerű élmény volt a túlfűtött és levegőtlen földszinti nézőtéren. A 420 négyzetméteres társalgótér üresen valóban grandiózus, de képzeljük el, ha csak a nézők fele megy a büfébe (ami a kiizzadott folyadék pótlására mindenképp szükséges volt). Előadás előtt és után a ruhatárnál, szünetben a WC-kben akkora sorok álltak, mint a Lenin-mauzóleum előtt.<br /> Szóval elképzelhető, hogy az akusztika kitűnő volt, de az épület, mint rendeltetése szerint emberi tartózkodásra szolgáló építmény, ekkora nézőközönség számára szörnyű.
¿Qué tapas hay?
Válasz erre: Erkel 105 – Az átépítések története, avagy küzdelem a Góliáttal
https://caruso.blog.hu/2016/12/07/erkel_105_az_atepitesek_tortenete_avagy_kuzdelem_a_goliattal/full_commentlist/1#c31910089
Wed, 07 Dec 2016 21:05:05 +0100
31910089
Alapos, érdekes, köszönöm!
az övezet gázai
Válasz erre: Opera ABC - Lammermoori Lucia
https://caruso.blog.hu/2011/12/20/opera_abc_lammermoori_lucia/full_commentlist/1#c31811302
Fri, 25 Nov 2016 10:14:43 +0100
31811302
2016. nov. 25. <br /> Szabó Máté rendezőnek sikerült a varázslat!<br /> <br /> Tegnap megnéztük a Lammermori Luciát, kissé félve mert a modern darabok nem nagyon tetszenek. A tegnapi csodás kivétel volt. A rendezés nem elnyomja, hanem felemeli az operát. A díszlet csupa állvány, mégis jól használható, a fényekkel, világítássokkal kedvesen intim tereket is létre tudnak hozni. A kórus végre úgy szólt, ahogy azt az operában réges régen megszoktam: telten, gazdagon, fényesen. A kórus mozgása nagyon kifejező. Kolonits Klára az eredeti, Donizetti által írt, megkurtítatlan áriákat csodálatosan énekelte. Színészként is nagyot alakított. Az őrülési jeleneteben nem a loboncosságot használta fel, hanem pici mozdulatokkal gesztusokkal fejezte ki lelki állapotát, úgy hogy azt az Erkel utolsó sorában is értettem, láttam. Annak külön örültem hogy nem "vérrel" összekenve, maszatosan jött a színpadra. A ruhája tökéletesen kifejezte amit kellett. A díszlet, a ruhák, a rendezés, a szereplők, csillagos ötös!<br /> <br /> Már épp kezdett elmenni a kedvem az Operába járástól, és főleg a modern rendezésektől. De ez nagyszerű! Szabó Máté rendezése és a teljes társulat kitűnő volt. Ott voltak a "modern" , apró rejtett tartalmak is, de nem öncélúan, zavaróan, ahogy pl. a mostani Faust rendezésben, hanem az előadás szövetébe belesimulva.
Könyvtáros Mária
Válasz erre: Tíz kép – A Kozma utcai temető II.
https://caruso.blog.hu/2016/11/01/tiz_kep_a_kozma_utcai_temeto_ii/full_commentlist/1#c31610181
Tue, 01 Nov 2016 10:52:50 +0100
31610181
Ney Gábor... biztos tehetne valamit.
unicornis
Válasz erre: Tíz kép - operaénekesek és a nyár
https://caruso.blog.hu/2016/07/27/tiz_kep_operaenekesek_es_a_nyar/full_commentlist/1#c31182235
Sun, 11 Sep 2016 11:49:36 +0200
31182235
Nagyon hangulatos bejegyzés. Bár Del Monaco önéletrajzi könyvéből és más forrásokból én azt vettem ki, hogy di Stefano tényleg nem nagyon ügyelt a hangjára, aktív korában sem.
alvarezfan1111
Válasz erre: Tíz kép - Zeneszerzők és csemetéik
https://caruso.blog.hu/2016/08/30/tiz_kep_zeneszerzok_es_csemeteik/full_commentlist/1#c31115920
Thu, 01 Sep 2016 18:16:01 +0200
31115920
Azért Wagner fiának sikerült néhány kedves meseoperát összeügyetlenkedni. A világ egyik legnagyobb zsenijét nehéz lett volna túlszárnyalni. Elég baj, hogy állandóan az apjához mérték, nem önmagához. Az apjához elég kevés zeneszerző mérhető.
arsenal71
Válasz erre: Tíz kép - Zeneszerzők és csemetéik
https://caruso.blog.hu/2016/08/30/tiz_kep_zeneszerzok_es_csemeteik/full_commentlist/1#c31101526
Tue, 30 Aug 2016 22:16:08 +0200
31101526
<a href="http://caruso.blog.hu/2016/08/30/tiz_kep_zeneszerzok_es_csemeteik?full_commentlist=1#c31100678" class="reply_nick_753488" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 31100678 );">@phantomoffreedom</a>: Sztravinszkij fonetikusan a cirill betűk átirata, így írnánk, ha ha Oroszországban élt volna, de mivel disszidált, nem írjuk át fonetikusan, hanem a nyugaton általa is használt formát, a Stravinskyt használjuk.<br /> Mindezek ellenére a fiú - ahogy a blogba illesztett honlapról is látszik - a Strawinsky formát használta. "Fils du célèbre compositeur Igor Stravinsky, Théodore Strawinsky (1907-1989)..."
caruso_
Válasz erre: Tíz kép - Zeneszerzők és csemetéik
https://caruso.blog.hu/2016/08/30/tiz_kep_zeneszerzok_es_csemeteik/full_commentlist/1#c31100678
Tue, 30 Aug 2016 20:09:22 +0200
31100678
Sztravinszij és nem Strawinsky. Főleg, hogy ugyanabban a sorban Sosztakivics szerepel és nem Shostakovich.
phantomoffreedom
Válasz erre: Tíz kép - operaénekesek és a nyár
https://caruso.blog.hu/2016/07/27/tiz_kep_operaenekesek_es_a_nyar/full_commentlist/1#c30877694
Wed, 27 Jul 2016 19:37:49 +0200
30877694
5. A magára mindig nagyon adó Renata Tebaldi... mi van?!
Válasz erre: Wiener Staatsoper 2016/2017
https://caruso.blog.hu/2016/04/07/wiener_staatsoper_2016/full_commentlist/1#c30741964
Sat, 09 Jul 2016 17:22:22 +0200
30741964
Balettről szó se???
bekezsu
Válasz erre: Tíz kép – Azok a botrányos Trubadúrok
https://caruso.blog.hu/2016/04/11/tiz_kep_azok_a_botranyos_trubadurok/full_commentlist/1#c30049460
Tue, 12 Apr 2016 11:55:33 +0200
30049460
A felsorolt előadásokat nem ismerem. A Mezzon szoktam nézni operákat és őszintén szólva nagyon teli a tököm azzal, hogy középkori operákat XXI. századi környezetbe tesznek a "tisztelt", magukat művésznek kikiáltó rendezők/producerek/mittoménkik... <br /> Legutóbb azt hiszem, Don Giovanniban láttam mobiltelefont az egyik főszereplő kezében. Háttérben meg lapostévé...
Hóhér az utolsó barátod
Válasz erre: Tíz kép – Azok a botrányos Trubadúrok
https://caruso.blog.hu/2016/04/11/tiz_kep_azok_a_botranyos_trubadurok/full_commentlist/1#c30045376
Mon, 11 Apr 2016 20:13:39 +0200
30045376
Tetszik a poszt, szép és alapos munka, respect érte!<br /> Sajnos a tízből egyik előadást sem láttam, így elképzelésem sincs, milyenek lehettek, de ha a rendező elképzelésében van a magamutogatáson és az önkifejezésen túl valami előre mutató és következetes, akkor nem lehet gond a modernséggel.<br /> Amely rendhagyó munkáktól eddig nekem ökölbe szorult a kezem, abban semmi egyéb nem volt, minthogy egy önjelölt főművész az agyamentségeivel a szerzők és az előadók elé akart tolakodni.<br /> Szerintem ha a közönség Verdi Trubadúrjára vált jegyet, akkor Verdi és Salvadore Cammarano alkotására és a színlapon szereplő előadókra kíváncsi, zenét akar hallani, nem pedig Tarkóncsapott Borbála polgárpukkasztó önmegvalósítását dekódolni.
Benke Péter
Válasz erre: Elfeledett magyar énekesek - Kenéz Ernő
https://caruso.blog.hu/2011/12/02/kenez_erno_az_elfeledett_tenor/full_commentlist/1#c29701384
Thu, 03 Mar 2016 20:19:23 +0100
29701384
Szabó Évát keresem a Győri Balettből
Horvath Ernone
Válasz erre: Elfeledett magyar énekesek - Kenéz Ernő
https://caruso.blog.hu/2011/12/02/kenez_erno_az_elfeledett_tenor/full_commentlist/1#c29662262
Sun, 28 Feb 2016 14:41:44 +0100
29662262
C
Mátyásné Márkus